RSS

Snabbt ut och snabbt hem

01 Dec

Även idag blev det metallhästen till jobbet. Termometern visade noll grader och jag hade stått i valet och kvalet om jag skulle hänga på framhjulet med dubbdäck eller inte. Eftersom det inte hade regnat på ett tag och marken var torr, beslöt jag att behålla ”sommardäcket”. Det visade sig att det inte var några problem alls, möjligtvis var det lite vitt av frost på GC-banan. Men det var inga  problem där heller, det vita vara bara lite frost och ingen is. Trots detta hjulade jag ut på 59 minuter i den fina morgonen med svag vind. Hemfärden gick på 57 minuter och det var betydligt varmare också, 8 plusgrader och en svag motvind. En bra cykeldag med andra ord. Dagens arbetsdag är där emoot inget värt att prata om. Imorgon är det fredag och jag kan åter ta mig upp till ytan för att få en nypa luft.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 december, 2016 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
