RSS

Ny shop intill oss

22 Nov

Idag öppnade Elgiganten en storbutik intill oss och det var hysteriskt där på morgonen. Parkeringen där var proppfull och en lång kö som ringlade sig runt hörnet när klockan var kvart i åtta, de öppnade klockan 8. Totalt sanslöst. Vi gick ner vid 13-tiden och kollade in shopen och kom ut därifrån med 6 glödlampor som vi passade på att handla. På utvägen blev vi bjudna korv med bröd. Vi såg en skrivare där som vi funderade på att köpa och jag såg en ersättare till min nuvarande bärbara dator. Det blir nog en sväng till dit.

Carina och jag fortsatte med lite grejer inomhus, fixade och donade. Dt finns fortfarande en hel del att göra. Jag passade på och kontakt Adobe support för att få bukt med Photoshop och de andra programmen i Adobe Cloud collection-paketet. De fick slita ganska rejält och vi satte upp en fjärrsession. Efter en timme kunde vi konstatera att det var något fel med min användarprofil. Vi byggde upp en ny profil och testade och det gick geschwint. Så det blev till att ringa Microsoft support och där fick jag (som väntat) ingen hjälp, bara ett tips om att skapa en ny profil och ta bort den gamla. Men min profil var så skadad at det inte heller gick så bra. Till slut ledsnade jag och gjorde en total systemåterställning och raderade hela C-driven. Eftersom alla mina filer och en hel del program ligger installerade på andra enheter var det bara att svepa skiten. Det blev också lite lätt ”gulp”-feeling när systemet inte startade upp efter att ha svept disken. Men ett litet hack i BIOS fick fart på burken och sedan gick det som tåget. Nu är den igång och snurrar igen. Ska bara göra ett par småskruvningar så att jag får datorn som jag vill ha den.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 november, 2016 i Diverse

 

Kommentera

 
