RSS

Nytt förråd

12 Nov

Ingen rolig start på dagen. Jag vaknade upp med högt blodtryck och då ska jag ta det lugnt. Vädret inbjöd till en fin löptur men den fick jag tyvärr göra avkall på. Denna helg fortsätter istället vi hemma vår lilla home make over. Vi var ute på vårt lilla lager vi har ute på Ringön för att inventera bohaget där eller rättare sagt mäta och anteckna lite mått på en del möbler. Vi kunde konstatera att  vi kunde få in detta i lägenheten och byta ut det vi har och de passar bättre med vår soffa. Vi konstaterade även att vi kunde nog slänga en del också. På hemvägen stannade vi till vid Shurgard i Munkebäck och tecknade ett förvaringskontrakt med dem på ett mindre utrymme. Vi kommer inte att behöva lika mycket och så sparar vi pengar också. Så nu ska det gamla tömmas, en del till lägenheten, en del till det nya stället. Fast detta kommer vi att dra igång med om någon vecka eller två. Så detta blev kompensation för utebliven träning. Hur som helst måste jag göra något åt blodtrycket (och träningen). Imorgon lär det inte heller bli så mycket. Då ska jag träffa mina barnbarn och tjocka släkten.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 november, 2016 i Diverse, Hemma

 

Kommentera

 
