RSS

Det är så hälsosamt och stärkande i…

03 Nov

Och så var den här jävla snön här igen! I morse begick jag säsongspremiär med att cykla på dubbat. Det visade sig vara ett bra val. Jag fick även smaka på 2 minusgrader och en lätt vind. Det som var kvar av nederbörden hade frusit och fläckvist var det ganska halt. Trots detta så var det inga större bekymmer att cykla till jobbet mer än att det tog några minuter längre tid än brukligt och för att jag också tog det ganska lugnt, speciellt i kurvor. På rakpartierna var det egentligen bara att köra på som vanligt.

När det var dags att åka hem så hade det blivit ca 3 plusgrader men det snöade. Inte ymnigt men ganska mycket ändå. Det är först nu på kvällen som snön har lagt sig och att jag kan se ett vitt hypertunnt snötäcke. Det lär väl försvinna men nu är vintern här. Jag får se när det blir dags att slänga på det dubbäcksförsedda hjulet baktill på cykeln också. Det är nog inte så långt borta.

Som Ni kunde läsa i den första meningen i detta inlägg så kan Ni också lätt dra slutsatsen att jag älskar snö lika mycket som en böld i röven. Så är det, men motsägelsefull som jag är har jag nu bokat en kort vecka på Vemdalsskalet för lite utförsåkning med frugan. Jo jag hatar snö, här nere och anser att de som gillar snö kan åka norrut. Carina och jag snackade i veckan om att vi skulle hitta på något kul och bryta vardagen med. Detta funderade jag på under veckans cykling och kom då på idén med slalomåkning. Vi har aldrig åkt skidor tillsammans och senast jag stod på ett par slalomlagg var i Lindvallen i december 2004. Är det något som jag gillar med vinter och snö, så är det just att åka utför. Så why not? I början av nästa år så drar vi till fjälls (också en orsak att åka skidor, jag älskar fjällen). Det skall faktiskt bli himla kul.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 november, 2016 i Familj och Vänner, Hälsa, Hemma, Träning

 

Kommentera

 
