RSS

AWJS med handbollsknorr…

28 Okt

Shit! Vilken fredag! Först besiktigade jag bilen som smet igenom utan något som helst problem. Jag har nog aldrig haft en sådan bra bil och sådant bekymmersfritt bilägande. Drygt 6½ år sedan jag köpte min sprillans nya KIA Ceéd och den har varit mig trogen utan ett enda mankemang. Efter besiktningen åkte jag några hundratals meter bort till verkstaden vid OK/Q8 och skiftade till vinterhjul. För ovanlighetens skull så nedgraderade jag mig till bilist denna dag och fortsatte direkt till jobbet där jag idag hade ett lönesamtal som jag jag kände att det var som att prata för döva öron (som vanligt).

Eftersom det var fredag kände jag för en liten aktivitet. Carina och jag kom via mail överens om att köra en AWJS (After Work på John Scott’s). Jag drog dit direkt efter att ha parkerat bilen och beställde in en öl (naturligtvis), satte mig vid ett bord och väntade in Carina. Strax efter började det att fyllas på mer och mer. Ett par frågade om de kunde slå sig ner vilket naturligtvis gick för sig. Jag började småprata med dem i väntan på frugan och vi kom in på handboll. Det var match i arenan, därav det stora antalet besökare. Han som satt bredvid mig var en trogen supporter till Partillelaget Sävehof och hade i princip sett nästan samtliga Sävehofs hemmamatcher (och några bortamatcher) de senaste 25 åren. Helt plötsligt frågade han om vi ville titta på kvällens match. Han hade säsongskort och två fribiljetter. Lite paffa blev vi men vi accepterade detta fina erbjudande och helt plötsligt tog kvällen en annan vändning.

Det visade sig inte vara vilka platser som helst utan på rad 1, närmast planen och precis bakom lagledarbänken. Jösses vilka fina platser. Och matchen då? Jo, den började inte så bra och Sävehof låg under med 5 bollar strax innan halvlek. I andra halvleken knappade Sävehof in och kunde till slut, till publikens stora jubel vända matchen och vinna med 5 bollar. Vilket tryck det var inne på arenan. Det var första gången i hela mitt liv jag bevistade en handbollsmatch med vuxna. Jag har sett ett par pojkmatcher när en av mina grabbar spelade ett kort tag och vilken dundermatch jag fick se i denna premiär. Så nu är det äntligen gjort, det som Carina och jag har snackat om sedan vi flyttade till Partille för 7 år sedan. Nu blev det av. Och tack Kristina och Mikael som våra välgörare hette. Det blev en fantastisk upplevelse och en totalt oväntad, men jättelyckad after work.

Helt fantastiskt att stöta på helt okända människor, småsnacka lite och sedan bli bjuden på handboll.

20161028_201553

Handboll från första raden…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 oktober, 2016 i Diverse, Familj och Vänner, Hemma, Tävling

 

Kommentera

 
