RSS

Löpning som medicin

23 Okt

Denna dag har huvudattraktionen varit ett löppass. Turen utgjordes av min ordinarie (tillika favorit) runda som är drygt 11 km. Vädret var idag bättre. Inget regn och ingen kraftig vind. Det enda som saknades var lite solsken. Jag har egentligen väntat hela veckan på att få göra denna tur upp till Humlebadet eftersom jag vet att hösten har pimpat träden till ett fantastiskt färgfyrverkeri och jag blev inte besviken. Det var otroligt fint där uppe och jag njöt till fulla. Det är precis sådant här en uttröttad hjärna, som jag släpar runt på, behöver. Inga antidepressiva mediciner här, inte.

Löpningen var inte heller några problem. Jag kände mig lika fysiskt stark idag som jag gjorde igår. Fysiken är inga som helst problem. Fortfarande är det en väldig snedfördelning i fotisättningen, även om jag lyckades att jämna ut det lite mer detta pass. Pulsen låg stabilt och på en anständig nivå. Milen passerades på 1:15 och jag har fortfarande 5 minuter att jobba bort till mitt mål på sub 70 under Sylvesterloppet på nyårsafton. Tror att jag kanske kan fixa det men det kommer inte av sig själv, men ytterligare några kilo mindre på kroppen skulle nog ”do the trick”. Det känns i alla fall skönt att jag kan hålla en träningsdistans på 10-11 km och ha känsla av ”a walk in the park”. Jag är riktigt nöjd med denna helg och det har trots träning varit en avkopplande sådan.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 oktober, 2016 i Diverse, Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
