RSS

Löpning och lilla Vera

22 Okt

Jag har fått en riktigt fin lördag. Vaknade av mig själv utan att någon jävla klocka ringde. Dagen inleddes med en kopp nymalet kaffe av en ny blandning jag köpte på Kaféet LLama Lloyd tillsammans med Carina. Regnet öset ner på utsidan. Som vanligt kände jag mig trött ändå. Min plan var att springa vilket vädret utanför inte inbjuder till direkt. Men jag startade upp min strapats-gen och insåg att det skulle bli ett karaktärsdanande pass. I och med det så växte hornen ut. På med regnbrallor, regnjacka och kepa och ut i skiten. Yeeaaah! Men när jag kom ut genom dörren….  men va faan!! Det hade slutat att regna! Uppehåll. Jag blev blåst på skitvädret! OK då, jag fick nöja mig med lite blåst istället. Det var lite stelt och stränigt att springa i regnbrallor men det gick ju hyfsat. Löpningen var min första sedan Göteborgs maraton och det gick ganska bra. Jag snittade i 7:23-tempo på de 6,5 km långa Kåhögsrundan. Inte en droppe föll under passet. Trots att jag känner mig trött och seg på morgonen och inte vill göra något alls, så var det inga som helst problem att springa. Fysiken är det alltså inget fel på. När jag kom upp till lägenheten igen och fick av mig kläderna så tittade jag ut genom fönstret och vad såg jag? Jo, just det! Det regnade ute! Carina hade också passat på att ge sig ut och det tajmade så bra att vi nådde dörren ungefär samtidigt (Hon hade tagit en annan runda).

Lite senare på eftermiddagen tog jag bilen och körde till Alingsås för att hälsa på Linnea och Mikael men inte minst lilla Vera. Den lilla tös som får sin farfar att smälta. Jag hade med mig en gammal VHS videobandspelare upp så att Linnea kunde få köra över gamla VHS-filmer till datorn. Det var inte tänkt att bli en lång visit men när jag har henne i mitt knä och hon sitter där och jollrar går det ju inte att slita sig från denna lilla dam. Vilket charmtroll. Snart skall jag få stifta bekantskap med mitt andra barnbarn som är beräknat till tisdag. Jag får väl se hur det blir med den punktligheten. Det har varit en bra lördag, riktigt bra…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 oktober, 2016 i Familj och Vänner, Hemma, Träning

 

Kommentera

 
