RSS

Det mystiska paketet – upplösningen

20 Okt

En konstig dag. Jag jobbade hemifrån för att ta emot en leverans från DHL – det mystiska paketet. Strax efter 10 ringde det på dörren och leveransen överlämnades, därmed fick gåtan sin lösning. Det som hade kommit var resultatet av mitt DNA-test. Ett kompendium på 197 sidor späckat med fakta som jag ska börja läsa igenom så snart det bara går. Jag hann snabbläddra i den och bland annat se att jag hade förhöjd risk för alzheimer och diabetes 2. Min muskelstruktur är mitt emellan uthållighet och kraft. Det är något av det jag hann snappa upp. Men det ska naturligtvis bli ett riktigt djupdyk i detta kompendium. Riktigt kul.

En annan kul sak var att få återse Improve igen efter två  veckors bortvaro. Jag körde ett spinningpass med det nya pulsbandet som också mätte effekt (watt). Jag har aldrig cyklat efter effekten och det gav mig lite nya insikter och jag kunde hålla ett jämnt tempo med hjälp av detta. n riktigt trevlig bekantskap måste jag tillstå. På hela taget en riktigt bra dag. Mer sådant!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 oktober, 2016 i Diverse, Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
