RSS

Mentala höjdmetrar

17 Okt

Ingen tandhygienist idag heller, mitt PK-värde var för högt (4,0), skall vara 2,4 +- 0,4 och Folktandvården vill att jag är under 3,0 för att behandla. Så det vart ingenting med det idag. Nytt försök den 23 november. Häpp! Det har regnat in en massa case efter vår uppgradering igår. Det var väntat så det kom inte som någon överraskning precis, men nu har jag diskat av dessa och har en lite lugn stund. Nu väntar jag att det ska ringa på dörren och vår nya kyl- och frys som hyresvärden har beställt. Med andra ord kommer denna veckostart inte att vara så händelsefattig.

Jag är glad att helgen är över och jag har inte varit på min bästa sida. Detta med att jobba helg stör mig mer och mer och det inkräktar alldeles för mycket i mitt ordinarie liv och påverkar min hälsa negativt. När jag kom hem igår var allting avslaget och jag förmådde inte att göra något. Nu börjar arbetet med att försöka ta sig ur denna onda cirkel och komma tillbaka på banan (igen). Fan vad jag hatar alla dessa uppförsbackar. Nu är det många mentala höjdmetrar som skall besegras (igen). Denna trend måste brytas nu till varje pris. En första åtgärd är nu att vara ledig och jag har en ledighet inplanerad till vecka 47, knappt fem veckor dit. OK. Det var allt för idag, nu ska jag fortsätta att överleva…

 
2 kommentarer

Publicerat av på 17 oktober, 2016 i Hälsa, Jobb

 

2 svar till “Mentala höjdmetrar

  1. M

    17 oktober, 2016 at 20:19

    När du jobbar helg såhär, är det ”ren övertid” eller kompenseras du med ledigt någon annan av veckans dagar så att det bara blir vanlig 5-dagarsvecka (veckan innan eller efter)?
    För min del, att jobba mycket kompenseras bäst av att vara ledig motsvarande, de där pengarna man ändå skattar bort kan nästan kvitta. Men det är ju sällan arbetsgivaren vill ha det så. Hm.

     
    • Ultrastefan

      17 oktober, 2016 at 21:24

      Numera tillhör det inte vanligheterna att jobba helg, det blir mer och mer sällan fast när det sker är det skit. För mig är helgerna lediga. Hade det rört sig om 1 eller 2 timmar hade det hamnat i kompbanken, men när det blir 6 timmar tar jag det i pengar så att jag kan raska att betala av skulder, det är på ett sätt ett pensionssparande att göra sig skuldfri. Jag har redan gott om timmar in min kompbank. /Stefan

       

Kommentera

 
