RSS

Stel gammal gubbe

10 Okt

Vecka 41 är igång och jag kan konstatera att det nu återstår 10 veckor till jul. Gaahh! Med gårdagens checklista var det bara att dra på sig cykelkläderna och rulla ut metallhästen och trampa ner till mötespunkten för att docka ihop med Kenneth och därmed få lite sällskap denna första arbetsdag. Jag kan konstatera (till min förvåning) att jag är ganska stel i benen efter lördagens lilla utflykt, trots att jag som brukligt är efter lite längre löppass brukar dra på mig kompressionstightsen. Märkte det även igår men att det sitter i så länge. Håller jag på att bli gammal på riktigt. Som tur var så inverkade det inte på cyklingen som i sig var helt incidentfri och rullade på ganska bra. Grön våg fram till Hisingsleden. Vi cyklade inte så fort heller. Kenneth och jag hade en hel del och snacka om denna morgon och vi tänkte inte så mycket på att både tid och kilometerna flöt på. Ett, tu och tre, så var jag framme. Morgon var lite småkylig på grund av den nordostliga vinden och denna morgon var det fordrad jacka på. Jag gjorde insikten att jag nog skulle byta till fordrade brallor också (som tur var hade jag lösbenen inunder byxorna så det var inga problem). Nu är veckans första arbetsdag avklarad och det känns riktigt gôtt. Ikväll skall jag kolla på lite TV och beta av ett par punkter på min to-do-lista (några snabba grejer) innan jag skall ner i bingen. Känner för att lägga mig tidigt idag och läsa lite. Det är väldigt avkopplande tycker jag (har två nummer av tidningen Allt om historia att beta av).

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 oktober, 2016 i Hemma, Jobb, Träning

 

Kommentera

 
