RSS

Lite bakis

01 Okt

Igår var det en dag som jag verkligen hade sett fram emot. Jag kulle svinga en bägare med mina grabbar på John Scott’s i Partille och ha lite ”killsnack”. Det blev en riktig fullträff denna kväll. Tyvärr fick en av kidsen lite förhinder och var tvungen att ställa in men det hindrade inte honom att svischa förbi och säga hej. En bit onyttig (läs god) mat blev det som sköljdes ner med lite öl. Okej då. Många öl. Hur som helst är det värt att vara lite bakis idag när jag får sådan livskvalité rätt ner i famnen på mig. Det var verkligen en underbar avslutning efter en riktig helvetesvecka på jobbet. Jag behövde det.

Idag tar jag det lite lugnt och jag hade ursprungligen tänkt mig att springa en liten Kåhögsrunda men min kropp (och framför allt min knopp har en annan åsikt). Den stora glädjen idag, förutom att det är lördag, är att det idag är exakt 600 dagar (20 månader) kvar till min beräknade pension och då jag skall få ta mig ut ur detta helveteshjul och kunna varva ner och på allvar återhämta mig från alla käftsmällar de senaste åren. När det sker kommer jag inte att ha problem med att sysselsätta mig, jag har en hel del projekt utöver att träna. Jag skall då börja fasa ut mig från den mer extrema träningen (jag lyssnar på min kropp) eftersom jag sedan länge insett att jag blir inte yngre. Men nu skall jag njuta av helgledigheten.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 oktober, 2016 i Familj och Vänner, Hälsa, Hemma

 

Kommentera

 
