RSS

Medvind

28 Sep

Det blåste fan i morse och jag kunde konstatera vid Marieholmsbron att alla kravallstaket som bildar den provisoriska cykelvägen upp och ner för bron hade blåst ner. På sena eftermiddagen var det dags för hemfärd och vinden hade ökat. Det blåste nu upp till 22 sekundmeter i byarna men som tur var hade jag nu denna vind delvis i ryggen. Bortsett från passagen vid Hisingsleden hade jag grön våg hem, bara att rulla på. Utan att förta mig var jag hemma på strax under 50 minuter (med medvind då och då). Det var en underbar känsla att kunna lämna jobbet vid vanlig tid. Ytterligare en lång dag till hade jag nog inte fixat. Rent psykiskt är jag ganska mosig nu efter all utrullningsturbulens.

Det var skönt att få parkera i baden-baden-stolen (vi har inte fått vår soffa ännu). En våg av värme går genom mig när jag såga frugan komma in genom dörren, även Hon ganska trött. Nu skall jag slappna av denna lillelördags-kväll med en kall. Ja, jag är inne i en ganska jobbig del i mitt liv men känner ändå att jag har kontroll (en bräcklig sådan) på det hela men det behövs inte mycket för att tappa den. Jag gör det jag är bra på, biter ihop.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 september, 2016 i Jobb, Träning

 

Kommentera

 
