RSS

The Old school

26 Sep

En mycket annorlunda dag. Det blev cykelpendling som vanligt idag och undan gick det. Jag hjulade ut på 56 minuter inklusive stopp. Det var som tusan! Dagens stora övning på jobbet var att rulla ut systemet på en ny marknad. Men det går inte alltid som det är tänkt. Vi skulle fått konverteringsfiler på morgonen och allt skulle vara klart till lunch. I helvete heller. Det blev försenat. Kollegan och jag har suttit med att kontrollera datat och formatera upp de filer vi fått via avancerad Excel. Vilket pill! Beslutet om GO eller NO GO sköts upp och sent om sider fick vi ett GO. Nu när klockan har blivit 10 på kvällen så beslöt vi att ta upp staffettpinnen imorgon och ge kunden lite lugn och ro att sätta allt på plats. Carina kom ut och hämtade oss vid 20-tiden och vi fortsatte sedan hemifrån ett tag innan vi bestämde oss för att raca med tuppen imorgon bitti.

Så imorgon tar jag en tidig buss och sedan kan jag cykla hem eftersom jag lämnade den på jobbet. Ibland händer det grejer. Inte så kul men om 605 dagar så skrattar jag åt det. Snacka om att få improvisera. Det är tur att kollegan och jag har varit med länge och kan göra lite saker utanför boxen ”by the old school”. Vi är det team som också har störst erfarenhet av utrullningar av system. Vi hade nytta av detta idag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 september, 2016 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
