RSS

Galakväll på arenan

17 Sep

Igår så var det då dags för den stora invigningen. Jag hade börjat dagen med ett spinningpass på morgonen och till min stora glädje så serverades det frukost där efter passet. Först trodde jag att det var i samband med invigningen som detta gjordes men det visade sig att detta är standard alla fredagar. Där ser man. Det var ett bra pass i alla fall. På sena eftermiddagen när Carina kom hem pallrade vi bort till Arenan för att ta del av invigningskvällen och föreställningen. Jag hade väntat mig att det skulle vara knôkfullt med folk. Så var dock inte fallet. Arenan var lite drygt halvfylld, vilket förvånade mig lite.

Efter att ha tittat runt på den stora föreningsmässan där nästan alla Partilles föreningar av olika slag visade upp sig(men var i h-e var Sävedalens Cykelklubb då!?)bänkade vi oss i A-hallen på K-sektionen. Det hela inleddes med en liten specialgjord musikvideo – Jag är Partille Arena och följdes av ett litet tal (naturligtvis) men det hölls på en ganska anständig nivå (tidsmässigt). Barnen som sprungit Aren-loppet fick medaljer. Tre bar som var med för tre år sedan och hade tagit första spadtaget var utvalda att springa med start borta i parken och in på Arenan. Det hela kunde följas på jumbo-boarden via en drönare som filmade deras väg (det hade en hel del teknikstrul innan det blev ordning på torpet). De kom inspringande och fick klippa invigningsbandet till publikens jubel.

Sedan följde en specialskriven fanfar med tillhörande dans från kulturskolan och därefter ett program där en rad artister från Partille uppträdde och Lasse Kronér var konferencier. Till bland de mer kända hörde Arvingarna, Falmingokvintetten, Timo Räisnen, Sofia Källgren och Helena Paparizou. Sedan var det andra lokala förmågor som jag inte hade hört förut. De som jag fastnade för var hårdrockarna Ignore the Elephant som jag tyckte var bäst. På hela taget en mycket trevlig kväll där vi även fick sällskap av Carinas arbetskamrat och hennes sambo. Tanken var att efter invigningsprogrammet dra till John Scott’s och ta en öl men det var så mycket folk där inne så vi lade ner det. När vi kom ut kunde vi däremot njuta av den nyanlagda ”hängande trädgården” och dessa vattenspel. Både Carina och jag känner att vi har nog flyttat till rätt ställe och att hitta något som matchar det här är nog ganska svårt.

20160916_210936

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 september, 2016 i Diverse, Familj och Vänner

 

Kommentera

 
