RSS

Öppnar med ett dubbelpass

12 Sep

Veckan startade upp med lite pendelcykling tillsammans med Kenneth. I ett makligt tempo avverkade vi både distans och helgens händelser. Det var lite kaos borta vid moskeén och det var en himla massa folk där. Antagligen någon religiös högtid som skulle firas, vad vet jag. Annars var det lugnt. Jag testade en variant när jag kommit upp för Hisingsleden och fram till stoppljuset vid korsningen Hisingsleden/Assar Gabrielsson väg. I stället för att invänta grönt ljus där (det är en ganska lång omloppstid på det ljuset), fortsatte jag ut på Hisingsleden och körde i väggrenen några hundratals meter innan jag toga av till höger på en asfalterad slinga som ledde ner till där Sjumilastigen gick under Hisingsleden. Sedan cyklade jag GC-banan bort förbi PVH och B-porten och kom upp på GA-banan utmed Assar Gabrielssons väg och rakt på DA-huset. Det blev en omväg på ca 800 m. Helt OK för min del och jag kunde hålla en mer kontinuerlig cykling istället för att stå och vänta på grönt ljus. Kommer nog att köra den om det lyser rött vid korsningen för cyklister.

Hemfärden gick bra. Jag förtog mig inte utan tog mig fram i ett behagligt tempo. Ändå var jag hemma på 53 minuter. In i lägenheten och ställ av hojen, sedan klädde jag om och lommade iväg till Improve för att köra ett styrkepass. Fy fan vad det var jobbigt, men välbehövligt! Nu sitter jag vid datorn och pustar ut. Imorgon blir det nya tag på metallhästen.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 september, 2016 i Träning

 

Kommentera

 
