RSS

Irriterad

05 Sep

Jag var jäkligt irriterad denna morgon och det blev inte bättre under cyklingen, trots att det var en fin tur tillsammans med Kenneth där vi pratade om ditt och datt. Ändå låg det där under och gnagde. När jag kom fram så begrep jag varför jag egentligen var irriterad. Förra veckan förlorade jag tillgången till mitt omklädningsrum då mitt företag drog sig ur den kåken. Det företag som skulle ta över har någon jävla säkerhetshysteri. Jag frågade dem men det gick inte eftersom de skulle lägga ett skalskydd där och kunde inte släppa in obehöriga. Gör mig behörig då, svarade jag. Jag skiter fullständigt i deras jävla hemligheter, det enda som intresserar mig där är att kunna klä om. Nu är jag hänvisad till den byggnad jag jobbar i. Ja, där finns ett omklädningsrum men det är till för de som skall ner på lunchen och gymma och bara hänga av sig sina kläder tre kvart till en timma. Men det funkar fan inte till vinter på jag skall hänga upp 3 till 4 lager kläder för att torka. Var skall jag ha ombytet? Skall jag släpa det fram och tillbaka? Så fan heller! Dessutom är duschutrymmet sämre. Nu röjer jag med firman attt de få värpa fram några omklädningsskåp som vi vintercyklare kan förvara våra grejer i och låta hängtorka. Det är ju inte så kul att cykla hem i minusgrader i blöta kläder och jag skall inte behöva sluta cykla för att ett hysteriskt företag fått säkerhetsfnatt. Jävla idioter. Dessutom kan företaget ta ner skylten om en cykelvänlig arbetsplats, den känns som ett hån. Detta är orsaken till att jag är irriterad. Det går väl över tills imorgon.

Lite trevligare blev det vid hemkomsten. Efter att ställt in cykeln och tagit lite vätska knallade jag över till Improve och körde det styrketräningspass som min 2-gångers-PT körde med mig. Det fokuserar på överkroppen. Det var minst lika jobbigt som när vi körde igenom det. Tanken är att få till detta två gånger per vecka, helst tre gånger.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 september, 2016 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
