RSS

Cykelpendling och bröllopsmiddag

01 Sep

Även på bröllopsdagen har det blivit cykelpendling eftersom jag måste ju trots allt jobba ändå. Det var en fin morgon men blåsig. Trots en liten envis motvind lyckades jag med att frakta mig och cykeln till jobbet på en timma jämt. Not bad. Jag kom iväg lite tidigare idag eftersom jag cyklade ensam, så tidigt att jag var tvungen att ha tänd lampa på cykeln och det gör verkligen mycket på trafik och antal cyklister som är ute och rör sig. Stor skillnad. Denna första dag i september innebär för min gamla inre och förlegade almanacka att sommaren är slut och hösten börjar, fast idag vet jag inte om jag skall kalla det för vare sig sommar eller höst. Sammantaget blev det en riktigt fin tur. Men i morse när jag vaknade var jag allt annat än att vara sugen på vare sig löpning eller cykling. Jag hade helt enkelt inte lust med något, jag ville bara ligga och sova. Men vis av erfarenheten visste jag att om jag bara kom utanför porten skulle alla dubier vara borta och så blev det också.

Senare skall det bli en lugn körning hem utan stress. Lite senare skall Carina och jag bänk oss på John Scott’s på Partille Arena där vi har ett bord bokat och äta en liten bröllopsmiddag. Lite måste vi ju fira. Den sittningen ser jag fram emot.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 september, 2016 i Familj och Vänner, Hemma, Träning

 

Kommentera

 
