RSS

Sista dagen – bäähh!

28 Aug

Jag startade denna dag med löpning. En riktigt fin tur upp till Humlebadet och tillbaka och jag hade fokuset på att hitta en där lufsen där jag kunde ligga och mala kilometer efter kilometer. Det är en viss baktanke med det. Jag hittade den lunken och det gick riktigt geschwint att springa 11,1 km idag. Nemas problemas. Tempot blev därefter -7:49/km. Fortfarande lika uselt med fördelningen av fotisättningen.

Lite senare fick vi finbesök igen av min pedelkompis Kenneth med fru. Det blev lite fika och småsnack, därefter gick vi över till arenan för de hade inte varit där. Återigen blev det husesyn där. Samtidigt passade Kenneth och jag på att lägga upp kommande cykelstrategi.

Det har varit en bra dag men samtidigt med en dyster och bitter eftersmak. I morgon skall jag åter igen börja jobba efter semestern. något jag INTE ser fram emot. Det kommer att bli en lång och jobbig resa fram till julhelgerna. Börja-jobba-ångesten har stigit under dagen och dagen börjar ju oundvikligen närma sig sitt slut. Det gäller att ta detta med ro och jag skall kämpa allt jag kan för att överleva min mentala trötthet. Jag fortsätter att räkna ner till min planerade pension. Idag är det 633 dagar kvar. Den bästa medicinen för mig kommer att bli träningen och framför allt pendelcyklingen. Hittills har den varit min räddning. Dags att spotta i nävarna…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 augusti, 2016 i Familj och Vänner, Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
