RSS

Lördagslöpning

27 Aug

Mina lärkvingar till armar bränner fortfarande efter torsdagens misshandel av min PT. Inget som avskräcker mig men jag inser hur väl denna träning behövs. Idag blev det dags för träning igen men nu är det hög tid för lite springande. Jag har inför denna dag stått i valet och kvalet om jag skulle springa den kortare Kåhögsrundan (6,3 km) eller ge mig av till Humlebadet (11,2 km). Det löste sig emellertid med automatik. Min cykeltuta (Orp) hade kommit tillbaka till Sävedalens sport, alltså springer jag ner och hämtar den istället. Sagt och gjort, jag startade löpningen till tonerna av Rammsteins Adios och drog ner mot Lexbyvägen. Vid Ingomacken tog jag av in mot en GC-bana som ledde ner mot Sävedalen där jag sprang över bron till själva Sävedalen och fram till butiken. Snabbt in och hämtade Orpen och sedan hemåt via Sävedalen, under E20 och hela Gamla Kronvägen hem igen. Det blev totalt 8,1 km så passet hamnade så att säga mitt emellan. Trots min höga träningsdos så funkade det fint att springa. Tempot låg på 7:36 i det fina vädret. Halvklart, ca 20 grader och en måttlig vind som kändes men inte störde. På det hela taget blev det en riktigt bra runda, det som inte är bra är min snedfördelning av markkontakten. Den är ju under all kritik och måste rättas till. Men en sak i taget.

Nu är det dags att fortsätta med vår home make over, jag skall tvätta lite så att jag har alla kläder i ordning till måndag då jag skall hoppa in i hamsterhjulet igen. Jag tycker INTE att det skall bli kul att få komma tillbaka till jobbet, snarare tvärtom men nu får jag börja medicinera igen med hjälp av träning och pendelcykling. Trots allt måste ju räkningarna betalas.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 augusti, 2016 i Hemma, Träning

 

Kommentera

 
