RSS

Häcken full

23 Aug

Dagen började med att jag travade ner till tandläkaren för en undersökning. Inga hål – tack för det, men lite tandsten skall bort. Det vanliga med andra ord. Jag har fortsatt med att röja på övervåningen vilket resulterat i styrketräning i form av att bära tunga kassar, fyllda kartonger med papper, ett gammalt nattduksbord osv.

Dagens besök på Improve blev ett spinningpass på 45 minuter som var helt OK. Riktig hårdkörning i 45 minuter och jag var ganska slut efteråt. Omedelbart efter passet var det snabb förflyttning till gruppträningssalen och en klas i MFR (MyoFascial Release) och innebär att jag få jobba med bindväv med hjälp av triggerpointrullar (foam roller) och bollar massera kroppen för att släppa på spänningar och öka min rörlighet. Det lät ju bra och något för en gammal gubbe som i det närmaste kan betraktas som en relik från den förstenade skogen. Jag och rörlighet är varandras motpoler vilket bevisades av detta pass. Att åma sig över denna jävla foamrulle i olika positioner är en total orgie i självplågeri. Dessutom hade vi en liten boll i detta material som vi skulle sitta på och göra rörelser med.Men hitta den punkten på skinkan med min feta röv var ett mission impossible. En gång stack bolljäveln iväg över golvet så de andra deltagarna trodde nog att jag sket ut den med en överdimensionerad gasdrift. När jag väl lyckats sätta mig på det lilla fanskapet så var det inte på skinkorna utan mellan skinkorna och jag fick en stark känsla om att passet kanske kunde vara HBTQ-certifierat, men det var inte där den skulle vara i alla fall. Det var en hel del garv och fniss när vi tampades med dessa prylar och kunde i alla fall lämna passet med ett förstorat rövhål och känna mig öm överallt. Men det var nog bra för bindväven, eller…?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 augusti, 2016 i Diverse

 

Kommentera

 
