RSS

Full rulle idag

22 Aug

Vilken dag det har varit! Jag startade upp med att ge mig ut på en 6,3 km Kåhögsrunda. Det blev en riktigt härlig runda. Det hade precis regnat, temperaturen låg på 18 grader och det var svag vind. Hela rundan var en fröjd och den gick undan också. 45:12, bara 12 sekunder över mitt första delmål. Pulsen var bra och det var lite bättre i fördelningen i markkontakt mellan höger och vänster fot. Riktigt bra med andra ord och jag kände mig riktigt sketanöjd med det passet. Det finns ju trots allt lite hopp för gubben.

Nästa moment blev att trava ner till Potatisbilen och inhandla en låda blåbär – 5 kg. Vi köpte en låda förra måndagen också, så nu kan vi äta blåbär till vi blir gröna i ansiktet och vi har blåbär i frysen för ett bra tag framåt. Det är ju så himla gott med blåbär.

14124490_10154388151567416_2228972936310323879_o

5 kg blåbär…

Efter det gick Carina och jag till det nya gymmet Improve som slog upp sina portar idag och hämtade våra nya medlemskort. Jag nappade på ett introerbjudande om att få 2 PT-timmar för 340 spänn. Detta för att hitta en bra metod att styrketräna med en aortadsieektion. Längre fram är det nog inte så osannolikt att jag bokar upp ytterligare timmar för att få en vettig uppföljning. Lite senare på kvällen drog vi dit igen för vårat första pass på Improve –  spinning 60 min. Det var ett satans tufft pass och ett satans kul pass med bra musik. Jag hade en hel del att göra med att torka upp all svett som droppat runt cykeln under passet. Cykeln var grymt bra och tip-top. Ingen gammal Schwinn-skit.

14064090_10154388403867416_7162591402285514177_n

Strax dags för spinning. Första spiningpasset ever på Improve! Några tappra själar dök upp strax efteråt

Lite senare kommer under hösten kommer ett personligt pulsband att introduceras. Detta band kommer att koppla in sig till cykeln och leverera en helvetes  massa data som kadens, effekt, kalorier, puls and you name it. När jag sedan kommer hem väntar ett e-mail med hela passet redovisat, grafer och hela biddevitten. Det fina i kråksången är att den kopplar ihop sig med maskinerna som jag kör. Så, hoppar jag ner i roddmaskinen blir data därifrån.Detsamma gäller crosstrainer, cyklar löpband och när jag är ute och gymmar. Riktigt high-tec med andra ord. Det här kommer att passa en tekniknörd som mig.

Mellan varven har jag fixat och plockat på övervåningen och det där börjar nu kännas som en neverending story. Men det kommer att bli bra.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 augusti, 2016 i Diverse, Hemma, Träning

 

Kommentera

 
