RSS

Larmet går

15 Aug

Det blev sent ner i bingen igår och när jag väl kommit till ro och fått stängt ner systemet vaknade jag av ett konstigt ljud utifrån (vi sov med öppet fönster). Det var inte byraggarna som var ute och sladdade, utan ett mer pipande ljud. sedan hörde jag någon form av högtalarröst också. Nu var jag ju tvungen att pallra mig upp, eftersom jag redan var vaken, för att se efter vad det hela rörde sig om. När jag kom ut på terrassen kunde jag konstatera att det hela kom från Partille Aren. Jag kunde se någon röd blinkande lampa och jag hörde högtalarrösten igen: ”En brand har utbrutit. Var vänlig att lämna arenan!” Någon band eller rök kunde jag inte se, däremot några blåljus. Det verkade som om larmet löst ut av någon anledning men det var väl ingen brand. För jag kan ju inte tänka mig att man är så jäkla dum att man testar ett

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 augusti, 2016 i Diverse

 

Kommentera

 
