RSS

Löpning och cykling

13 Aug

Igår kom det ett SMS som berättade att min racerhoj var klar, jag hade lämnat in den på service. Detta faktum gav mig en utmärkt anledning att springa bort till Sävedalens cykel. Tyvärr ligger denna butik bara 3,3 km bort så jag måste alltså ta en omväg vilket jag också gjorde. Jag sprang ner mot Mellby och Utby. Tog av vid Lemmingsvallen till von Utfallsgatan, , sedan Industrivägen där jag fortsatte på bron över E20 och ner till Sävedalens sport. Det blev 5,6 km. Efter lite snack där borta kunde jag svinga mig upp på min aluminiumhäst och cykla hemåt. Av födsel och ohejdad vanan från Nishikin so tog jag ett rejält tramptag vid starten och jag for iväg. Jag hade glömt av att jag satt på racern och hade mina Fulcrumhjul på. Väl hemma kunde jag konstatera att det behövdes inte många tramptag för att komma hem. Löpningen blev en ganska seg historia denna gång, trots en vilodag igår. Motvind var det också men det hade känts segt även om det varit vindstilla. Det här ar dock inget jag brydde mig så mycket om, det viktigaste var att få komma ut och springa. Bortser jag från vinden var det ett ganska bra löparväder ändå. Halvklart och 19 grader. Och jag hade ganska bra flyt, när jag kom hem så ställde jag ut cykeln i uterummet och gick tillbaka in i lägenheten, då kom regnet. Än så länge en riktigt skön lördag och nu sitter jag här och bloggar med en god kopp bönkaffe.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 augusti, 2016 i Prylar, Träning

 

Kommentera

 
