RSS

Bra känsla, men sämre data…

11 Aug

Dagens stora händelse är att jag efter mycket inre motstånd gav mig ut och sprang dagens Kåhögrunda. Innan undrade jag hur det skulle gå eftersom jag kände mig ganska stel i låren och ställde därför in mig på en seg runda. Men så var inte fallet. Till min stora förvåning gick det ganska geschwint. Idag ägnade jag mycket uppmärksamhet på att få fram vänster fot i steget och därmed jämna ut den obalans jag har i fotisättningen med vänster och höger fot. Jag tyckte det gick ganska bra och jag kunde också känna att det kanske gick lite fortare. När jag granskade passet efteråt visade det sig inte vara fallet. Obalansen kvarstod och var lite mer än brukligt. Markkontakttiden var däremot bättre och kilometertempot kröp ner mot 7:15 i snitt. Ändå en förbättring. Själv upplevde jag passet som bra och det kändes bra (det är ju ändå den känslan som avgör) även om datat inte visade att det var så. Jag var dessutom riktigt nöjd med att jag kunde knäppa bort den lille fan från axeln och ge mig ut. Tyvärr har jag haft ganska stora problem med detta på senare tid. Det har inte varit så självklart att ge sig ut på träningspass. Dagens väder var lite mer sommarlikt. ca 19 grader när jag gick ut och soligt. Blåste gjorde det också men inte som de föregående dagarna, dock fanns en måttlig vind kvar som inte påverkade mig så mycket ändå.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 11 augusti, 2016 i Träning

 

Kommentera

 
