RSS

Blåsig löpning

09 Aug

Idag blåser det satan (plus lite till). 10-12 m/s i medelvind och 24 m/s i vindbyarna. Naturligtvis var det en träningsdag idag. Att ge sig ut i denna ”storm” lockade inte och speciellt inte efter en hård kväll på John Scotts. Men är det träning så är det. På med löparstället och ut och visst blåste det. Jag insåg med en gång att det var bara att ta det lugnt och hitta ett bekvämtempo, inte försöka sig på någon fartökning eller liknande. Och som jag misstänkte så blev det ett himla slit i motvinden, vilket blev extra tydligt då jag passerade Kåhögs gård och ut på Lexbyfälten. Det kändes verkligen som ett steg i taget denna gång och jag slet riktigt ont i motvinden. De första tre kilometerna gick hyfsat då jag hade medvind men inte så bra som jag hade hoppats på. Gårdagskvällen hade satt sina spår. Trots att jag slet ute i blåsten var jag samtidigt himla tillfreds med att jag verkligen drog ut denna dag och inte nötte på soffan och trots allt elände lyckades jag snitta på 7:37. Under löpningen uttryckte jag inom mig själv en tacksamhetens tanke om jag kunder hålla mig under 8-minuterstempo. Nu känns det riktigt bra och jag är nöjd och gla’…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 augusti, 2016 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
