RSS

Löpning nr 2

07 Aug

Idag vaknade jag upp till en späckad dag. Med träning, OS, och andra söndagsbestyr. Det var inget att hålla på. Efter en kopp kaffe som drog runt i blodsystemet och väckte upp kroppen var det löparkläder på och ut på en 6,4 km-runda. Termometern visade 18,5 grader och det blåste ungefär som igår. När jag kom ut kunde jag konstatera att det var varmare ute än vad jag trodde och det var även varmt i vinden. trots ett pass igår kändes det återigen som en dag på jobbet. Fotisättningen var fortfarande väldigt skev (skärpning!) och återigen en påminnelse om detta med styrketräning (urrk!). En annan positiv upplevelse var att medelpulsen detta pass var lägre – 148 slag, vilket innebär exakt 80% av maxpuls. Mitt mål är att komma ner under 80 så jag är nära. Idag blev kilometersnittet 7:19 mot gårdagens 7:24. Det jobbiga detta pass var att när jag var längst bort på banan (naturligtvis) vid 3 km kunde jag känna ett mycket trängande behov av att få göra en nummer 2 och var hittar man en baja-maja vid Kåhögsbron? Det blev till att knipa och det finns inget som är så jäkligt som att springa när ett sådant behov uppstår. Normalt sett kanske man kan tro att farten skulle öka. Inte för mig  och att hålla ihop och springa sänker farten istället. Hade jag ökat för att komma hem snabbare så skulle jag nog inte kunnat skriva om det här i denna blogg. Det blir väldigt frustrerande att springa lite saktare och knipa istället för att ta sig hem snabbt. Nu slutade detta lyckligt och det var ju i och för sig inte första gången jag hamnade i denna ”knipa”. Slutet gott – allting gott och det var ändå inget skitpass.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 augusti, 2016 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
