RSS

Spring och studier

03 Aug

Igår kväll fick jag ett fint löppass. Egentligen hade jag tänkt att ge mig ut under tidiga eftermiddagen men precis innan så öppnade sig himlen och det var bara att vänta. Tillfälle gavs senare mot kvällen och då var det riktigt härligt att komma ut i den friska luft som det alltid är efter ett regn. Jag kunde också konstatera att det verkligen var så skönt. Inga problem med att springa. Men fortfarande har jag problemet med fördelningen av fotisättningen vänster/höger. Detta måste jag träna på. Jag lyckades få ut steglängden lite vilket gav lite bättre farthållning. Nu var det tredje gången jag lyckades snitta under 7:30 per kilometer och nu känner jag att jag kan rampa upp distansen lite. Det börjar bli dags att ställa in siktet på Humlebadet tur och retur. Denna runda är egentligen min ordinarie träningsrunda och tillika min favoritrunda och den mäter 11,2 km. Den är min favoritrunda av flera skäl. För det första så  tycker jag att det är en vacker runda och för det andra går den att variera en hel del, trots att det är en fram och tillbaka runda. Med denna runda som utgångspunkt kan jag krama ur ett antal kilometer till utan allt för stora avvikelser.

Idag är vilodag och jag har hat lite annat att pyssla med. Jag fick ett mail idag från högskoleantagningen att jag blivit antagen till en distanskurs på Högskolan i Karlstad – Introduktion till geografiska informationssystem 7,5 hp. Jag hade stått som 4:e reserv och nu kom jag in på kursen. Givetvis tackar jag ja. Jag som roddar runt mycket med GPS är ganska intresserad av tekniken bakom. V35 startar kursen upp och den går på kvartsfart.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 augusti, 2016 i Diverse, Hemma, Träning

 

Kommentera

 
