RSS

Robert har gift sig!

31 Jul

Igår var det en händelserik dag. Den inleddes med ett löppass unt Kåhög igen, ett pass som gick riktigt bra, ovanligt bra till och med. Det var perfekta väderförhållanden, kanske lite mycket vind. I slutet av passet kunde jag också ansluta till Carina som också var ute ch rörde på sig. Det var riktigt skön att få köra ett kort pass inför dagens stora begivenhet.

Det var min näst äldste son Robert som gifte sig med Moa. Ceremoni, middag och fest avhölls i berg211 som ligger näsan mitt emot SKF vid Artillerigatan i Gamlestaden. 87 personer hade tackat ja till denna högtid och det bjöds på helstekt gris denna afton som var grymt god. När alla gäster hade bänkat sig så hölls bröllopsceremonin framför honnörsbordet inför de församlade. Vigseln blev en kort men fin ceremoni och en av de tillfällen denna kväll då det var riktigt tyst i lokalen (förutom vigselförrättaren) och två stycken ”ja”. Jag var som stolt pappa riktigt rörd över detta ögonblick. Jag höll även ett litet tal till brudparet och talade från mitt hjärta. Nu är det bara en kvar som skall gifta sig. Det hela blev till en riktigt glad och minnesvärd afton, inte minst för brudparet själva.

 

vlcsnap-00005

De sa ja!

vlcsnap-00006

Och så ringen förstås!

vlcsnap-00007

Sist men inte minst – bröllopskyssen!

20160730_173046

Och så blev det helstekt gris att äta…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 31 juli, 2016 i Diverse, Familj och Vänner, Träning

 

Kommentera

 
