RSS

Varannandagslöparen

26 Jul

Förr i tiden (innan den 11 maj 2012) var det aldrig problem att dra ut på ett löppass då jag vaknade upp på morgonen. Det var mer regel än undantag. Men jag har allt mera tydligt insett att den mentala tröttheten som slagit läger i mig och det har tagit sig uttryck i att jag är ganska ovillig att ge mig av ut på träning, trots att jag ha planerat detta och det blir en liten fajt att övervinna igångssättningsmotståndet. Det blir lite knepigt att förklara det här. Det lustiga är att när jag väl startar passet är det inga som helst problem med den fysiska orken. Denna dag var ju inget undantag. Jag hade ingen som helst lust att ge mig ut när jag vaknade i morse och det kändes som om jag inte sovit någonting (trots att jag vaknade ca halv tio). Efter ett par timmar tog jag tag i mig själv och drog ut på det planerade löppasset. Inte helt oväntat kändes det ju ganska bra så fort jag började springa, även idag. Som vanligt gick det inte särskilt fort men vad bryr jag mig om det? Jag är så grymt tacksam att jag kan få springa över huvudtaget.

Det blev dock inget värmepass, trots att termometern visade 26 grader. Det var ganska molnigt ute och solen tittade igenom sporadiskt. Jag kunde också tampas med en icke oansenlig motvind när jag var på väg hem över Lexbyfälten. Där kom en rullskidåkare ifatt mig och hejade och det blev inledningen till en liten konversation. Det visade sig att han också var ultralöpare och höll på att rehab:a och komma tillbaka till springandet igen. Han var alltså i samma sits som mig. Vi snackade i alla fall en knapp kilometer innan vi skildes åt. En mycket trevligt inslag i denna så annars ensamma sysselsättning. Det märkliga med det här passet var att det kändes som om det gick lite väl snabbt, men verkligheten (klockan) tog ur mig den illusionen när jag studerande den efteråt. Det var egentligen ganska långsamt, långsammare än de två senaste. Där ser man men det var ju ändå gôtt att få komma ut lite.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 juli, 2016 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
