RSS

Improve

25 Jul

Carina och jag begav oss in till Göteborg idag. Jag skulle hämta några böcker från förlaget som var kvar och naturligtvis var ingen hemma, trots att det officiellt skulle vara öppet. Grrrr. Vi promenerade sedan ner till Nordstan där Carina shoppade lite kläder och det skulle jag också göra. Var inne på Dressman och provade ett par shorts men vill kolla utbudet i andra affärer också. Jag hade provat ett par och hade därmed koll på vilken storlek jag skulle ha om jag nu kom tillbaka dit för att köpa. Vilket jag också gjorde. Men när jag kom fram till stället kom en annan snubbe före mig och började rota och han tog naturligtvis den storleken jag ville ha. Och vid en undersökning av de andra plaggen kunde jag enligt O’Tooles lag konstatera att fanskapet hade tagit det sista plagget i den storleken. Hade jag varit där en halvminut tidigare hade plagget varit mitt. På hemvägen klev vi av vid Allum och checkade in Dressman där och naturligtvis (enligt O’Tooles lag) fanns inte den storleken. Helvete i kvadrat! Till slut hittade Carina ett par inne på Intersport om Hon köpte åt mig. Tacka snälla Du!

Väl hemma sjönk vi ner i soffan och tog en kall. En timma sinare gick vi bort till den nya Partille Arena och besökte fastighetskontoret där. Efter utfört ärende gick vi in och tjuvtittade på det nya gymmet. Där satt det två föreståndarna som vi ko i samspråk med och vi fick en ”vip”-tur på det nya stället. Grymt fräscht och riktigt läckert. Hon förevisade oss den nya gruppträningsnyheten 3D Cardio som jag faktiskt tror skulle funka för mig. Den verkade riktigt kul. En slags bålträning med lättare vikter. Sagt och gjort när vi kom hem gick vi omgående in på improvehealth.se och signade upp oss som medlemmar. Gymmet kan inte anklagas för att vara speciellt billigt, nästan SATS-nivå. Men med lite introduktionserbjudande och friskvårdsbidrag så kommer priset att bli betydligt angenämare. Den 22 augusti öppnar de och då skall jag vara där och köra arenans först spinningpass och 3D-pass. Riktigt kul att ha en arena med gym bara 200 m bort.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 juli, 2016 i Diverse, Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
