RSS

2/3 triathlon

23 Jul

Idag sov jag ända till klockan 10. Woow! Vilken känsla! Min CPAP (andningsapparat) hade registerat 10,2 timmars sömn och 1,3 apnéer vilket är ett kanon resultat. Blodtrycket låg på 112 systoliskt vilket också är bra. Carina hade varit uppe en stund. Hon är betydligt mer morgonpigg än vad jag är. Trots att jag går upp 05:30 arbetsdagar och är på cykeln en dryg halvtimma senare  så är jag ändå så långt ifrån morgonpigg jag kan komma. Många tror att jag är det men så är alltså inte fallet.

Dagens aktivitet bestod i att cykla ner till Sävedalens sport och lämna in min Nishiki för service (det ingår 5 år fri service när man köper cykel hos dem). Den är också i behov av service och jag vill ha den i absolut tip-top-skick inför hösten och vinterns pendelcyklingar. Hittills har jag varit grymt nöjd med denna cykel – en perfekt pendlarcykel. Vi diskuterade lite också att göra en inställning av vänster pedal så att mitt ben låses fat i en viss position. Jag wobblar ganska rejält med detta ben. När det är dags att hämta cykel så kör jag ner min Focus (linjehoj) dit för service också. Så har vi lite ordning på metallhästarna.

När jag var klar där tog jag en löptur hem men med en liten omväg så att distansen landade på 5,2 km. Varmt som satan var det men jag hade med mig en vattenflaska, rutinerad som jag är. Det var ganska tungt att springa men kändes ändå riktigt skönt och jag fick till och med tillbaka lite Badwater-vibbar i värmen. Väl hemma satt jag nog och eftersvettades i närmare en timma. Det bara rann av mig.

Det blev en bra start på min ledighet och jag kan nu med mycket gott samvete ägna mig med att totalslappa resten av denna dag. Underbart!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 juli, 2016 i Hemma, Prylar, Träning

 

Kommentera

 
