RSS

Snart är det dags för löpning

17 Jul

Så är vi hemma igen efter vårt besök hos svåger med familj i Österstad. Vi har haft en riktigt trevlig och kul helg och detta lilla korta miljöombyte gjorde ju så himla gott. Jag fick en inblick i det nya intelligensbefriade spelet Pokemon Go, av svågerns son, som har till syfte att göra folk ännu mer omedveten om sin egna omgivning. Jag ser detta påfund som en total katastrof. Andelen mobilzombies kommer öka lavinartat. Jag bävar för att korsa det redan idiotförklarade Hjalmar Brantingsplatsen. Folk som på allvar sjunker ner i mobiltelefonen och därmed skall överlåta allt ansvar till sin egna omgivning. Det kommer att hända olyckor med dessa idioter som går runt och blir påkörda och trillar utför ett stup etc. Och uppriktigt! Jag känner ingen empati för dessa. De har gjort ett medvetet val och får ta konsekvenserna. Punkt! Skall man ha Pokemonspelare som springer runt på kyrkogårdar, butiker eller kanske ränner i trapphuset? Jag ser stora problem med detta och det är en tidsfråga innan de kommer och på vissa ställen har de redan uppstått. Så jag tillämpade principen ”if you can’t beat them – join them”. Det gäller att lära känna sin fiende. Svågerns son visade hur det funkade och hängde ihop. Jag laddade ner skiten och testade och fångade en pokemon på deras köksbord! Svågern insåg ju att de kommer att springa folk inne på hans tomt och ville hålla rent. Men de pokemon han ser, ser inte andra och så vice versa. I praktiken går det ju inte att rensa sin omgivning. Med den insikten har jag tagit bort skiten från min mobil igen. Om man går runt i Auschwitz och jagar Pokemons, vad är det inget som säger att någon vill komma ut på vår terrass för att fånga en? OK! Nu skiter jag i det och gnyr inte mer om detta. Det finns viktigare saker.

Det börjar kännas bättre i ryggen nu och det stränar inte på samma sätt längre. Även ömheten har börjat avta. Ett gott tecken tycker jag och det kanske börjar bli lite läge för att röra på dödköttet igen innan det springer iväg alltför mycket på vågen. Nu skall jag göra lite förberedelser inför den sista arbetsveckan innan jag kraschar framför TV:n och insuper lite historia ikväll. Jag kan ju börja se att uppförsbacken börjar plana ut lite. Det gäller bara att ha disciplin att inte rusa på för mycket i början (kommer att bli svårt). Jag tänkte starta upp med lite löpning. I veckan som kommer skulle nog två till tre löppass bli bra. I vanlig ordning startar med en kortare runda – den runt Kåhög på 6,3 km. Det får duga. Senast jag sprang var Göteborgsvarvet den 21 maj. Det var ju ett tag sedan så att säga. Dessutom är jag riktigt sugen på att inviga mina nya Hokaskor. Kanske är jag i bättre form och något kilo lättare när min semester sparkar igång nästa helg.

 

Kommentera

 
