RSS

Schools out. Hell no!

13 Jul

Så här i åldersdiskrimineringens gyllene tidsålder förlorar jag inte hoppet. I våras anmälde jag mig till lite distanskurser på högskolan under kommande hösttermin. Jag har anmält mig några gånger men aldrig blivit antagen, bara reservplats. Utbildning är ju förbehållet de unga. I nästa mening säger man att de som är äldre skall jobba längre innan pension och får vara beredda att omskola sig på äldre dagar. Snyggt tänkt av powerpointtalibanerna. Ekvationen går helt enkelt inte ihop. Nu är jag dock inte det minsta intresserad av att karriärsutveckla mig eftersom dagens arbetsmarknad vill ha 25-åringar med 20 års erfarenhet. Däremot är jag alltid intresserad av att lära mig saker och väljer allt mer kurser icke relaterade till programmering eller webbdesign eftersom jag har ändå inget att hämta i den branschen numera. Nu pluggar jag enbart för mitt egna nöje.

Jag sökte 4 kurser denna höst och blev antagen till en grundkurs i Portugisiska, 15 hp. Avancerad Excel, 10,5 hp (använder Excel mycket privat) – 212:e reserv, Orienteringskurs i GIS 7,5 hp (Geografiska InfoSystem, GPS-mätning och allt det där) – 4:e reserv och slutligen Historia A Släktforskning – Introduktionskurs, 7,5 hp, där jag står som 24:e reserv. Jag har nu tackat JA till både antagen kurs och kurser jag står som reserv på. Så nu skall farfar sätta sig på skolbänken igen. Att man aldrig lär sig, va?

 
2 kommentarer

Publicerat av på 13 juli, 2016 i Diverse, Hemma

 

2 svar till “Schools out. Hell no!

  1. carlssonkarlsson

    15 juli, 2016 at 22:29

    Haha, men det är ju därför! Du skriver att du aldrig lär dig, det är ju helt enkelt därför du _behöver_ sätta dig i skolbänken igen… 😉

     

Kommentera

 
