RSS

Shopping i väntans tider

09 Jul

Efter en natt av lite halvtaskig sömn vaknade jag upp till en lördag som innebär ledighet och samtidigt lite omtumlad av gårdagens glädjebesked där jag numera kan titulera mig farfar. Men jag kände mig inte som en farfar denna dag. Min känsla genomsyras av lite otålighet med att få sparka igång lite träning. Ja! Jag vet! Ta’t lugnt och allt det där och det är precis det jag gör och det är inte heller fel på mitt tålamod, det är stort. Ändå kan jag väl någon gång få unna mig att vara lite otålig.

Idag var det dags att plocka bort sårkompressen från onsdagens övning och att få göra ett efterlängtat kliv in i duschen (har inte duschat sedan i onsdags, utan fått nöja mig med raggartvätt). Enligt Carina såg såret riktigt fint ut och verkar ha läkt på bra. Det är fortfarande täckt med ett specialplåster och jag kan duscha. Underbart! En vecka till av lite lugnare tillvaro och jag kan nog sparka igång. Förvisso sa läkaren att jag kunde starta upp träning redan denna helg och även om jag skulle vilja göra det så känner jag nog att det inte är en särskilt bra idé. Ska jag nu läka och bli återställd så ska detta göras ordentligt för jag vill inte ha något jidder med detta senare, därför väntar jag. Lite promenader går ju bra men inte mer än så.

För att lindra otåligheten lite drog Carina och jag iväg till XXL där vi inhandlade varsitt par löparskor – Hoka One One Vanquish 2M. Det var ändå av nöden tvunget eftersom nuvarande par passerat bäst-före-markeringen med råge avseende både ålder och löpmil. Jag har ett par knän att vara rädd om. Den punkten har stått på min to-do-lista i ett par månader och kunde nu strykas. Dessutom har jag också rengjort vätskeblåsan till min vätskerygga så att den är klar för användning till hösten, den har legat ett par år nu och det är dags att låta den få komma till sin rätt.

HokaOneOneVanquish

Våra nya skor…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 juli, 2016 i Hälsa, Hemma, Prylar

 

Kommentera

 
