RSS

En tjuvtitt på Partille Arena

08 Jul

Idag gick det lite lättare att jobba (hade drogat mig lite med Alvedon). Fast det är veckans sista arbetsdag och helgen är i antågande och det blir ju chans till återhämtning, både för förkylning och operationssår. Så är det detta med jag och minne. Länge har Carina och jag tänkt att gå till Partillebo och be dem fixa tätning i fönstren i lägenheten. Nu sprang jag ner för att få detta fixat till ett tomt fastighetskontor. Ja visst f-n, de hade ju flyttat till den nya arenan. Över dit istället och jag fick samtidigt ta en liten tjuvtitt på det nya bygget – riktigt fräscht och snyggt! Det kommer nog att bli några besök där i framtiden. Jag tittade runt så mycket att jag missade deras kontor som låg på mellanplanet vilket jag insåg på plan 3. Hur som helst så fick jag framfört mitt ärende och de skulle komma över och titta. Dessutom fick jag en kort stunds frisk luft, vilket jag var i behov av, men inte så länge. Det är bara 250 m för mig att gå dit. Ultranörd som jag (fortfarande) är kunde jag också konstatera att arenan skulle lämpa sig bra för ett tidslopp även om underlaget är hårt (marmor). Jag skall gå dit senare och stega upp ett varv, minst 200 m borde det bli.

Väl tillbaka så återupptog jag jobbandet. Det har varit osedvanligt mycket att plocka med denna dag. Semesterfenomenet lyser klart. Många som gör sin sista arbetsdag idag passar på att skicka iväg ärenden och diska av sådant som blivit liggandes till andra så att de med gott samvete kan dra på semester. I de flesta fall är de också naiva att tro att allt är löst tills de kommer tillbaka. En del saker kanske, men långt ifrån allt. Vi är ju ganska gelst bemannade dessa veckor och det finns döskallar som inte har (eller viljat) begripa detta. Hur som helst en lugn dag blev ganska hektisk och nu är arbetsveckan slut och jag kan krascha lite i soffan. Tack för det. Efter helgen är det endast två veckor kvar att jobba, sedan blir det semester.

20160708_033946

Entréplanet – trappa upp till andra planet med bland annat gymmet.

20160708_034034

A-hallen

20160708_034419

Andra planet – det blivande gymmet

20160708_035239

A-hallen

20160708_035244

Läktare – A-hallen

20160708_035608

Utsikt från plan 2. Kan titta hem till mig därifrån. Höghuset till höger – 250 m bort…

 
2 kommentarer

Publicerat av på 8 juli, 2016 i Diverse, Hälsa, Hemma, Jobb

 

2 svar till “En tjuvtitt på Partille Arena

  1. carlssonkarlsson

    10 juli, 2016 at 06:37

    Intressant med en sneak peak på ”burken”, ska bli intressant att kika in på riktigt senare!

    Och ja, visst är beskrivningen av nedräkningen till semestern densamma varje år… vet inte hur många mail med andras surdegar, som nu blivit mina, som trillade in i fredags… så nu har jag en vecka på mig att själv skicka mina sura till andra, haha!

     
    • Ultrastefan

      10 juli, 2016 at 21:45

      Jag misstänker att det kommer ytterligare en skrälldus jag-går-på-semester-kan-du-fixa-det-mail. En klassiker. Men det är två intressanta case där som jag tänkte titta lite närmare på. /Stefan

       

Kommentera

 
