RSS

Då var jag igång igen!

27 Jun

Så där ja! Då fick jag äntrat min metallhäst igen. Trots två veckor av stiltje och en allmän degenerering (jag har lagt på mig 5 kg – helvete!) kunde jag ändå susa ut till jobbet på 59 minuter. Istället för att cykla via Hjalmar Brantingsgatan och bergsetappen över Bisposgården (Blåsvädersgatan), tog jag nu min gamla hederliga väg som jag tog till Arendal men vek av GC-banan vid Bensinvägen utmed Öckeröleden, under denna, via rondellen vid Ruskvädersgatan och följde sedan Hisingsleden (Norrleden) upp mot Volvo. Det går uppför hela Hisingsleden men det är ingen idiotlutning som på Blåsvädersgatan men den är å andra sidan längre, den är lite drygt 2 km lång och lättare att cykla uppför än Blåsvädersgatan. Eftersom jag hade dator och ombyte med mig vägde ju hojen extra mycket. Mellan 25 och 30 kg. Att sitta fast i pedalerna och få lite extra kraft i trampet är klart fördelaktigt i alla dessa långa uppför. Nåväl! I gengäld kommer jag att få en bra hemfärd. Mycket nedförsåkning och en betydligt lättare cykel. Av denna anledning är en timmas cykling helt OK för min del. Jag kommer nog att använda denna väg mest, speciellt under vintertid. Även om den är ca 1 km längre är det en bättre cykelväg och innehåller minimalt med avbrott (stoppljus) vilket ger en mer kontinuitet i cykling. Färden i morse tog 60 min 40 sek, rulltiden var 59:42 i en ganska så frisk sydvästlig vind (motvind).

Hemvägen blev sannerligen inte sämre, samma väg hem som i morse. Som väntat mycket nedför och vinden i ryggen tog jag mig hem på lite drygt 50 (inklusive stopp). Jag undrar hur mycket snabbare det hade blivit om jag nu inte gått upp dessa jäkla 5 kg. Hemfärden gick i alla fall snabbt och utan incidenter. Denna dag är jag mycket nöjd med (naturligtvis). Nu ikväll så skall jag (kors i taket) sätta mig och se på fotboll. Det skulle vara kul om Island kunde spöa England.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 juni, 2016 i Rehab & skador

 

Kommentera

 
