RSS

Cykel-pyssel

26 Jun

Trots att det nu är omstart, omtag, nya tag och allt vad det nu kan heta har jag inte idkat någon träning idag. Nåja! Det blev en liten testrunda med cykel på ca 4-5 km. Jag har bytt däck och fälgband samt lagt ett extra lager punkteringstejp på insidan av däcken. Jag var på väg att köpa ett par nya däck då jag upptäckte att jag hade ett begagnat par kvar från min gamla Nishiki och sparade då ca 600 – 700 spänn. Nu är i alla fall min metallhäst iordninggjord inför kommande veckas pendelcyklingar. Planen är att cykla alla dagar denna vecka och måndag och tisdag nästa vecka. Sedan blir det ett tvåveckorsuppehåll igen på grund av det andra ingreppet med mitt Maligna melanom.

Jag försöker även få ordning på TV-helvetet. Den trilskas något utöver det vanliga just nu och det har den gjort sedan vi hade det erbarmliga boxer här i 14 dagar. Sedan dess har det inte fungerat som det ska och jag har helga helgen rivit mig i skallen och försökt hitta felet. Imorgon startar jag upp den nya arbetsveckan, ganska stärkt av helgens traumatiska beslut och allt som kommit ut och även att det då är 4 veckor kvar till min semester.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 juni, 2016 i Hemma

 

Kommentera

 
