RSS

Jag överlever!

22 Jun

Nu är snart dagen till ända som jag med en viss fasa har väntat på. Dagen då jag skulle få besked om min maligna melanom (hudcancer) hade kommit. Läkarens besked var positivt. Den fläck de hade skurit bort var inte så tjock och cancern hade inte spridit sig. Hon, läkaren alltså, sa att jag inte har någon cancer och det var med 98% säkerhet. Hon sa att de aldrig ger hundraprocentiga garantier på sådant. Detta var det absolut bästa garantin jag kunde få. Så i princip har jag blivit av med skiten och framför allt har den inte spridit sig. Underbara nyheter! Som läkaren som gjorde ingreppet förutspådde, blir det ett andra ingrepp. Detta planerades till den 6 juli. Då skall de skära bort ytterligare ett område runt det första stället, bara för att vara helsäkra.

I och med att jag nu inte har någon mer cancer kan jag återigen resa mig upp ur dyngan och börja planera framåt. Detta året är arkiverat. Jag kommer däremot att köra på inför nästa år mot nya mål och med en ny raceplan (som jag redan har snickrat ihop). Nu helt plötsligt blev det skoj igen. Och för att fira detta så anmälde jag mig till halvmaran på Göteborgs Marathon den 8 oktober. Jag måste ju börja försiktigt…. Wohooo!

 
1 kommentar

Publicerat av på 22 juni, 2016 i Diverse, Hälsa, Tävling

 

Ett svar till “Jag överlever!

  1. carlssonkarlsson

    24 juni, 2016 at 08:21

    Vilken lättnad!

     

Kommentera

 
