RSS

Vadarfågel

10 Jun

Det har varit en riktigt skön dag i Skallerup. Vaknade upp utsövd och go efter en fin natts sömn. Efter lite frukost och småprat om våra nya mål drog vi ner till stranden, ett måste och det vore helgerån att inte hoppa ner i vattnet. På grund av mitt ingrepp i tisdags var det inte tal om att doppa sig. Nix pix, jag fick allt nöja mig med att strosa i vattnet till midjehöjd. That’s it! Vattentemperaturen låg runt 16 grader, kyligt men inte illkallt och det nöp inte i vaderna som det brukar göra på mig annars. Där gick jag runt som en annan vadarfågel men trivdes ändå gôtt i vattnet. Ganska bra vågor och jag kunde ju naturligtvis föreställa mig hur det skulle vara att simma där. Hade jag inte haft begränsningen nu skulle jag nog varit i och simmat en rejäl stund och guppat runt i vågorna.

Vi gick tillbaka till feriecentret, kostade på oss en lunch där. Sedan tillbaka och vi tog en liten powernap för att ett par timmar senare avlägga ett andra besök vid stranden och jag fick åter igen leka vadarfågel. Carina däremot simmade runt lite. Jag var faktiskt ganska avundsjuk.

Planerna på ett nytt äventyr börjar ta form och fylla pp det tomrum jag hade…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 juni, 2016 i Diverse

 

Kommentera

 
