RSS

Tomrummet skall bort!

08 Jun

Hallå.. lå.. lå… låå….  Ja, det ekar verkligen inom mig nu. Efter gårdagens emotionella trauma har det nu uppstått ett tomrum som jag just nu inte vet vad jag skall fylla upp det med. Eller är det så att jag verkligen måste fylla upp det med något? Ett snabbt varv i skålen ger mig ganska snabbt ett svar: Jo, det måste du! Jag vill inte leva i något tomrum!

I vissa lägen går det snabbt på den här modellen, detta är ett sådant läge. En strategi och en plan har redan börjat ta form i min trötta skalle. Jag kommer att på något sätt revanschera mig för mitt synnerligen ofrivilliga avhopp i Kalmar. En sak vet jag redan nu. Jag skall inte stressa med detta. Inga större påhitt förrän om två år.

Hösten som kommer skall jag nu se till att löpa linan ut med mitt maligna melanom och få ett avslut på det. Inga tävlingar planeras just nu så till vida att jag inte får något ryck. Jag skall under hösten i huvudsak ägna mig åt pendelcykling. När den nya Partille Arena med sitt gym invigs den 16 september kommer jag nog att lösa ett kort där (det borde ju finnas något bra öppningserbjudande). Med andra ord – jag skall simma lugnt och stabilisera mig. Någon gång nästa år fram till våren kommer jag nog att köra detta. Om min tanke fortfarande är kvar så kommer jag då att börja lägga upp en planering. En annan viktig sak blir att en gång för alla ta itu med min mentala trötthet och här behöver jag mycket tid för det.

Det är dock viktigt att få gnälla och tycka lite synd om mig själv, fast den fasen börjar nu att avta. Jag tillhör inte det gnällande släktet. Nu gäller det att bygga på de tankegångar jag har och sjösätta något nytt. Tomrummet skall bort!

Imorgon skall jag fira världens absolut bästa Kvinna! Då fyller Hon 55 och vi skall dra iväg för att fira Henne. Dock kommer inga träningsprylar med även om det från början var planerat som ett träningsläger. Nu skall vi bara varva ner, landa allt och njuta av lugn och ro. Jag kan inte göra så mycket där. Såret ömmar efter operationen och jag har badförbud (inte så konstigt) men vi skall göra det bästa av situationen. Lugn och ro är något vi båda är starkt i behov av just nu.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 8 juni, 2016 i Diverse, Gnäll, Hälsa, Hemma, Tävling

 

Kommentera

 
