RSS

The heat is on

03 Jun

Idag körde jag och min kollega lite kalsongkontor. Vi satt hemma hos mig och jobbade. Förvisso varmt och jäkligt men ändå klart bättre än den unkna luften på jobbet. Vi har flyttat in från uterummet eftersom solen ligger på och temperaturen ut på terrassen är nu upp i 45 grader. Min stora golvfläkt går för fullt just nu. Det enda som fattas är en kista med is i bästa Badwaterstil.

Nu är i alla fall arbetsdagen, tillika arbetsveckan över och ja kommer nu att vara ledig hela nästa vecka. Det skall bli skönt men det är för en gångs skull med blandade känslor jag går på denna ledighet. På tisdag skall jag till hudkliniken på Sahlgrenska och skära bort en hudfläck. Läkarna har vid åsynen av den konstaterat att den är malign, det vi inte vet är hur illa ställt det är. Det kan vara så att det räcker med att karva bort denna men det kan bli mera också. Jag lär tydligen med stor sannolikhet få veta hur det ligger till med det. Det slutliga beskedet kommer ett par veckor senare. Jag skall villigt erkänna att jag är ganska nervös och känner mig ganska obehaglig till mods.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 juni, 2016 i Hälsa, Hemma, Jobb

 

Kommentera

 
