RSS

Snabb hemfärd – slappa på terrassen

03 Jun

Igår gick det undan hem. Förvisso är vägen 2 km kortare och mycket nedför till Ringön, bortsett från en lång och seg stigning på Sjumilastigen. Det som drog ner färdtiden var en herrans massa stoppljus och inkompetenta bilister vid Vågmästareplatsen. De lyckades med bedriften att fullständigt korka igen hela den korsningen inklusive cykelöverfarten. Jag tänkte bara en tanke angående dessa ufon. Gör som svinen – använd huvudet! Vägen ner för Hjalmar Brantingsgatan hade också några konstigt utformade vägöverfarter då cykelbanan bytte sida. I gengäld fick jag glädjande nog grön våg vid Gamlestadstorget. Annars var cyklingen som vanligt problemfri. Jag tycker om den nya vägen. Oljevägens motsvarighet är nu ersatt av sjumilastigen som går genom en grönskande skog, lite drygt en kilometer lång. Det är väldigt mysigt att cykla där, fast på vintern får jag se upp då jag cyklar till jobbet med den långa utförslöpan. Kan bli lurigt då det är halt.

Kvällen blev i samma tecken som kvällen innan. En lite powernap på terrassen. Underbart. Naturligtvis ingick en kall i upplevelsen. Fattas bara annat. Carina och jag får passa på när tillfällen ges. Det är verkligen mumma att slappa där.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 juni, 2016 i Hemma, Träning

 

Kommentera

 
