RSS

Nostalgipendling

02 Jun

Det bidde lite sent igår. Efter att kommit hem från en trevlig kväll med våra LEK-vänner, kunde vi konstatera att det var varmt ute och behagligt på terrassen. Sagt och gjort Carina beväpnade sig med ett glas vin och jag tog en kall öl (givetvis), sedan parkerade vi oss där ute och betraktade solnedgången och iakttog molnens rörelser. Det var 23 grader ute och nästan vindstilla. Där satt vi och småpratade om ditt och datt och lite om framtiden. Efter ett tag så hade det mörknat men vi pratade vidare. Till slut kollade jag på klockan – 23:37. Ooops! Det var ju bara att dra sig till sängs. Livskvalité!

Idag var jag en ensamryttare till jobbet och testade då en ny väg till jobbet eller rättare sagt en variant på den. För det första så följde jag Hjalmar Brantingsgatan och korsade denna vid Gropegårdsgatan, fortsatte sedan upp till Vårväderstorget. Därifrån cyklade jag Höstvädersgatan upp. Det gav mig en nostalgitripp. Jag bodde som grabb på Höstvädersgatan och cyklade nu samma väg som jag gick till skolan i mellanstadiet. I slutet av gatan korsade jag spårvagnsspår och upp för en kort men jävligt brant backe. Jag fick gå ner på minsta klingan, på den lättaste växeln och stå upp och trampa för att komma upp till slutändan av Blåsvädersgatan innan jag kunde rulla in på Sjumilastigen för den sista 1½ kilometerna till Volvo. Jädrans! Jag var upp i 90% av maxpuls. Den var svettig. Men herregud vad många barndomsminnen som seglade förbi bär jag cyklade där. Det var ju 50 år sedan!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 juni, 2016 i Jobb, Träning

 

Kommentera

 
