RSS

Rullgängare

01 Jun

Nu verkar det ha dykt upp en ny trafikkategori på våra gång- och cykelbanor. Dessa tvåbenta individer på rullande åkdon av olika slag. De senaste är en slags segway och ett sådant ufo stötte jag på när jag cyklade hem, borta i Partille. Han var ute på gatan, sneddade sakta över för att åka in på GC-banan där jag kom. Han hade hörlurar på sig. Tittade inte upp det minsta och höll på med mobilen. Totalt jävla borta! Jag fattar inte hur man kan bli så jävla blåst. Nu är det jag som skaffar en orp (högljutt signalhorn) för en vanlig ringklocka duger inte. Alltför många reagerar inte på grund av att de har hörlurar på sig, allt för djupt nedsjunkna i sina jävla mobiler och helst av allt skall de ha en huva över skallen. Sedan är det trafikantgruppen cyklister som skall ta all skäll från andra. Cyklister är den enda trafikantgruppen som avlastar vägar och kollektivtrafik. Ändå är allt vårat fel alltid. Var fan finns logiken?

12871463_10154163275817416_2757876006491317165_n

En rullande supernolla!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 juni, 2016 i Åsikter, Gnäll

 

Kommentera

 
