RSS

Sista dagen

26 Maj

Vaknade upp till en rejäl dimma, solen lös dock och vi hann en knapp kilometer innan dimman var borta. Men det var kyligt, endast 5 plusgrader och jag kunde nog dragit på mig ett plagg till. Denna dag blir min absolut sista arbetsdag ute på Arendal och tillika pendelcyklardag dit. Imorgon (eller rättare sagt) klampar jag in i en ny byggnad och kan påbörja arbetet med att reka en ny cykelväg till kneget. Den kommer att bli kortare men ackså jobbigare eftersom jag skall uppför alla backar efter Vårväderstorget samt trampa Hjalmar Brantingsgatan upp. Det skall bli intressant. Jag har redan rekat en tre – fyra alternativa vägar.

På hudmottagningen igår var det väl inte så skojsigt de vill karva bort en fläck och de skulle ringt mig idag om en tid, men icke. Får väl stöta på dem imorgon. Strax skall jag fara hemåt men ta en liten omväg till Sportsson vid Backaplan för att hämta ut nummerlappen till Västkusten runt och sedan möta upp frugan för en gemensamcykling hemåt.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 maj, 2016 i Hälsa, Jobb, Träning

 

Kommentera

 
