RSS

Microsoft support

23 Maj

Idag fick jag en kallelse till hudkliniken på Sahlgrenska till nu på onsdag för att undersöka min hudfläck på ryggen. Om det från det att jag är på Närhälsan och visar upp den, remiss skrivs och jag blir kallad till hudkliniken inom loppet av 12 dagar är jag ganska övertygad om att det är en tyken jävel som parkerat på ryggen min. Nåja! Jag får väl se vad de säger men jag förväntar mig inga goda nyheter.

Idag ringde också ”Microsoft support” till min telefon och jag spelade förtvivlad och panikslagen så tjejen i andra änden blev lite ställd. Jag var ju på jobbet och det skulle ta två timmar hem. Hon sa att hon kunde ringa tillbaka då. He-he. Och det gjorde hon. Hon frågade mig om jag satt vid datorn nu och det gjorde jag. Jag sa att jag var inne på Microsofts supportsidor och hon kunde guida mig fram. Hon sa att jag hade fått ett virus nedtankat och jag bad så mycket om förlåtelse, för att det kanske berodde på att jag hade en piratkopia av Windows mediaplayer. Sedan frågade hon om jag hade något speciellt på datorn. Jag svarade att jag bara hade porrfilmer. Men när jag frågade om viruset kunde skada alla porrfilmer och det eventuellt kunde överföra veneriska sjukdomar i digital form, då la hon på luren. Jag skrattade länge och gott. Jag hade uppehållit dem ett bra tagit vilket gjorde att de inte ringde till andra, kanske mer lättlurade personer. Alltid lika roligt att jävlas med dessa. Jag uppmanar alla att göra så och inte bara daska på luren. Så var den dagen räddad. He-he! Det kände gôtt!

Nu har jag gjort i ordning cyklarna för morgondagens pendelcykling till jobbet. Jag har också tittat över min Focushoj inför lördagens Västkusten runt.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 maj, 2016 i Diverse, Hemma

 

Kommentera

 
