RSS

Snart flyttdags

17 Maj

Igår var en ganska händelselös dag, därför sket jag i att skriva något. Idag har åter varit en arbetsdag som i det stora hela går ut på att överleva och vid dagens slut veta att jag är en dag närmare den dagen jag skall sluta jobba för gott. igår jobbade jag hemifrån. Idag var det att ta sig ut till Arendal och naturligtvis cyklade jag. Det var perfekta väderförhållanden och att Carina också cyklade gjorde inte saken sämre. Det var ett grymt flyt hela vägen till jobbet.

Idag fick vi veta att vi skulle flytta till ett annat ställe där alla HCL-anställda slammas upp. Ingen höjdare och inget jag ser fram emot. Rent personligt blir den flytten ett nerköp. Nu är budet att flytten skall ske nästa vecka. Vilket vel. Nu måste jag säkra att det finns bra omklädningsmöjligheter och dusch på det nya stället samt reka ny cykelväg. Vad jag har förstått finns det en tre-fyra varianter på vägval. Alla skall utforskas. Denna vecka kommer att gå åt för att tömma och forsla hem grejer i mitt omklädningsskåp i Arendal och lite grejer från min plats på kontorsplatsen.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 maj, 2016 i Hälsa, Jobb, Träning

 

Kommentera

 
