RSS

Skitmycket nu

14 Maj

Vaknade upp denna dag med en liten bitter smak i munnen efter gårdagens besked. Nu är det inget jag kan göra något åt. Började dagen med att åka till Bäckebols köpcenter. Först ut var IKEA där vi köpte lite vindskyddsduk till terrassen, sedan gjorde jag en avstickare och köpte slang till min Focuscykel. Det hela avslutades med att lördagshandla på COOP.

Väl hemma blev det en kort löptur på 6,4 km som gick i hyfsade 7 minuterstempo. Eftersom jag satsar på viktminskning är jag ganska låg energi, vilket jag kunde notera den sista kilometern. Men det vållade mig inga problem. Däremot kände jag att det tryckte på där bak och behövde komma till en toa ganska omgående. Hade det varit en längre distans så hade en SOS (Stanna Och Skit) var starkt påkallad. Denna nödiga benägenhet pockade på min uppmärksamhet de sista två kilometerna. Det blev, trots att jag var lite bläig, en riktigt skön löptur och det kändes skönt efteråt i dubbel bemärkelse.

Eftermiddagen har tillbringats i uterummet med att fräscha upp min Focuscykel inför Västkusten runt om två veckor, den skall ta mig 20 mil. Jag har även börjat röja runt lite där för att få lite ordning på alla grejer, slänga gammalt skräp, samla ihop sådant jag skall sälja och samla ihop grejer som skall ner till källaren. Nu är det lugna gatan denna kväll och vi kollar på mello-finalen.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 maj, 2016 i Hälsa, Hemma, Träning

 

Kommentera

 
