RSS

Inte fläckfritt

13 Maj

Äntligen fredag säger jag. Men dagens besök på Närhälsan lade ju sordin på den stämningen. När jag kom dit, det skulle vara öppet hus, drog jag en nummerlapp och väntade bland allt folk. Efter en knapp halvtimma var det bara två nummer före mig. Damen i kassan kan nog platsa i Guiness rekordbok över långsam handläggning. När det var två nummer kvar bytte hon nummerserie och startade upp med nummer 002. Där stod jag med nummer 408. Samtidigt gled en annan dam ner i kassa bredvid och matade fram nummer 407. Och många av oss som väntade (vi var en hel del i receptionen) suckade av lättnad. 407 ropades upp med hon hade gått till första kassan så det blev min tur. Jo, jag skulle in på drop in. ”Men då få du ta den andra kassan till det.” What!!?? ”Så du menar att jag skall gå bort och dra en ny nummerlapp och ställa mig sist i kön igen!?” Räcker det inte med att ha väntat i nästan en halvtimma? Veligheten hos dessa två damer visste inga gränser. Det slutade med att jag fick komma in.

Jag hade gjort mig besväret att rida mot väderkvarnen Närhälsan för att kolla upp en fläck på ryggen. Carina hade tjatat på mig ett tag och det har helt enkelt inte blivit något tillfälle. När även Kenneth (min medryttare på cykelpendlingen) i förra veckan tyckte att jag skulle kolla så tog jag mig tid helt enkelt. Och nu kom jag äntligen till en läkare som skulle granska denna fläck som jag av naturliga skäl inte har sett eftersom den sitter på ryggen. Hon kunde mycket snabbt konstatera att denna fläck inte kan passera och ville inte fria. Den är ca en gånger två centimeter stor sak med lite skrovlig yta. Följden av detta besök blev att en remiss till Sahlgrenska skrev, det togs ett kort på raringen också.

Med all skit jag har gått igenom och med min mentala trötthet måste jag nog säga att jag inte behövde den här också. Jag har ingen lust att bygga på mitt sjukdoms-CV ytterligare. Nu blir det väntan på att få komma till Sahlgrenska efter semestrarna antar jag. Eftersom jag är fruktansvärt cancernojig känner jag mig inte alls på hugget just nu om jag skall vara ärlig. Får ju utgå (och hoppas på) från att det inte är en liten tyken jävel som parkerat sig på min rygg. De kommer väl att skära bort fanskapet och sedan kika på den under ett mikroskop. ”Skitkul”, alltså. Förhållningsordern var att undvika sol, i alla fall med bar överkropp. Det är alltså OK för mig att vara ute i solen om jag har en t-shirt eller liknande på mig.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 maj, 2016 i Hälsa

 

Kommentera

 
