RSS

Önskeväder

10 Maj

Tänk om vädret kunde var så här året om. Ingen jävla snö eller annan skit. Det skulle vara så mycket enklare med cykling. Inte behöva dra på sig flera lager med kläder och jidder, jadder. Bara tröja, byxa, skor och hjälm på, sedan iväg. Men nu är det inte så. Fick bara ett sådant där i-natt-jag-drömde-infall. Jag måste glädja mig åt det som är och idag är det ju en förbannat fin dag. Kenneth och jag drar inte på när vi cyklar, snarare tvärtom. Vi slörullade lite i det fina vädret och njöt av detta sällsynta. På Oljevägen infann sig frågan – var fan är motvinden? Det enda som skvallrade om bistrare och kallare tider var att gruset på Oljevägen inte är uppsopat. Det är sådana här dagar cyklingen är långt mycket mer än perfekt. Vi kände båda att vi ville ta vara på detta ögonblick och drog därför ut på det hela. Idag fick jag även ett mail från Stadsgirot att det gick att anmäla sig till nästa års upplaga den 6 maj 2017. Frestad är jag verkligen, för hämnd vill jag ha! Men jag skall bara stämma av med ett annat event först innan jag slår till. Idag är det inget jubileum, men imorgon är det ett stort jubileum för mig.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 maj, 2016 i Diverse

 

Kommentera

 
